Портал ВОЛЯ НАРОДУ публікує інтерв’ю політиків та
авторитетних представників громадськості на найактуальніші
теми, які є визначальними для стратегії України.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання ВН відомого
юриста, кандидата юридичних наук Віталія КРЮКОВА
1. Яким має бути механізм контролю народу за владою?
- По-перше, народ, а, точніше – політична нація, власне, має БУТИ. Поки що – вона є політичний суб’єкт більш задекларований Конституцією України та міжнародною спільнотою визнаний, ніж явище внутрішнього буття. Тобто, - як певної цілісності – із усвідомленням своїх спільних, єдиних національних (в політичному сенсі) інтересів, вищості своєї влади, верховенства свого права, зокрема, свого права на державний бюджет, на свою територію, на надра і т.і. – її немає! Як не має в громадян і відчуття спільної історичної долі, спільної відповідальності. Поки що – це, значним чином, просто населення на певній території. І тому – як ця нація може контролювати владу, якщо її – як внутрішнього політичного суб’єкту фактично немає! Які «механізми контролю» можуть надати їй самосвідомості, самоповаги, самовідповідальності…? Вони ж тільки сприяють відтворенню всього цього в певних політичних рішеннях та правових наслідках, а не навпаки.
Портал ВОЛЯ НАРОДУ публікує інтерв’ю політиків та
авторитетних представників громадськості на найактуальніші
теми, які є визначальними для стратегії України.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання ВН
Володимира БОГАЙЧУКА, редактора сайту «Слово і діло»
(www.slovoidilo.com), члена Комісії Людських та Громадянських Прав СКУ, депутата Київради 1990-1993 рр.
1. Яким має бути механізм контролю народу за владою?
- В ідеальному варіанті має існувати три типи механізму контролю: попередній. поточний і заключний контроль. Кожен тип контролю має мати своє завдання та методи (програми) усунення відхилення. Для ефективної роботи механізму контролю необхідно дотримання наступних принципів: адекватність сприйняття (зрозумілість), своєчасність, наочність і тотальність.
В Україні одним з вузьких місць в реалізації механізму контролю народу над владою є практична відсутність контролера: народу. Бо в розрізі поставленого питання декілька сотень українців, що вийшли з плакатами на захист права своїх дітей навчатися українською мовою та чотири українця, що в судах намагаються захистити право на українську мову в Україні – це ще не народ.
Тай інші реалії свідчать, що контролер в Україні ще відсутній.
Портал ВОЛЯ НАРОДУ публікує інтерв’ю політиків та авторитетних представників громадськості на найактуальніші теми, які є визначальними для стратегії України.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання ВН
Сергія ГРАБОВСЬКОГО — відомого публіциста, журналіста, політолога, історика, члена Асоціації українських письменників, кандидата філософських наук, автора багатьох книг.
1. Яким має бути механізм контролю народу за владою?
- За умов нинішнього владного режиму жодні механізми не спрацюють – бо вони і чинний владний режим апріорі несумісні. Скажіть, який міг би бути контроль народу за владою Сталіна? Чи Трухільо? Чи Кім Чен Іра? Он у Єгипті що вийшло на фініші президентства Мубарака, а це ж зовсім іншого типу постать, це не диктатор, це освічений авторитарний правитель, бойовий маршал, який на момент вступу на посаду не був помічений у жодному корупційному діянні. Але природа певного типу режимів така, що вона – як у випадку з більшовиками – викидає на політичне узбіччя і призводить до смерті Бухаріна та Скрипника – діячів нетоталітарного штибу – і підносить Сталіна та Постишева, а як у єгипетському випадку – перетворює через 30 років правління енергійного реформатора та борця із корупцією на корупціонера та уособлення застою. Тому треба рішуче змінювати і конструкцію владного механізму, самого політичного режиму, і персонажів, які зараз на чолі країни. А разом із тим слід будувати механізми контролю.
Частина 2 (частину 1 див. тут):
Підсумки 2010 р. та завданння українства
Роман ЧЕРНІГА, доктор фізико-математичних наук, для ВН
У лютому минув перший рік відтоді, як біло-голуба влада реалізовує своє гасло «Будуємо нову країну». Нагадаю, що в 2010 р. цим слоганом була обвішана вся Україна, в Києві ще й досі можна побачити більдборди з цим претензійним лозунгом. Настав час підбити річні підсумки.
Природно, що розпочати варто з спіхів в економіці та підвищенні рівня життя народу, адже ПР завжди наголошувала, що саме в них справжня команда професіоналів. З економікою явно не склалося, бо головний економічний показник, ріст ВВП країни, виявився ганебно низьким: це лише 4,2 відсотка (офіційні дані Держкомстату ). В ухваленому бюджеті на 2011 р. передбачено 4,5 відсотка. З такими щорічними темпами росту ВВП докризовий рівень ВВП 2008 року буде досягнуто лише в 2013р. ( в 2009 р. було падіння ВВП на 15 відсотків). Нагадаю, що В.Янукович у передвиборчих обіцянках наголошував, що економіка є основою всього і обіцяв вивести Україну до двадцятки країн світу з найвищим ВВП. Зрозуміло, що та обіцянка була розрахована лише на «лохів», але на такий низький ріст ВВП у 2010 р. «донецькі» явно не сподівалися.
Марія БАКУШИНСЬКА,
інф. ГОЛОС.UA
Президент взявся за Конституцію. Конституційна ініціатива Віктора Януковича якраз співпала з річницею його правління. Як відомо, 25 лютого Президент «відзначить» річницю від дня вступу на посаду. Подиву конституційне поривання Віктора Федоровича не викликає: рано чи пізно всі українські президенти бралися змінювати Конституцію, намагаючись прилаштувати її під потреби поточного політичного моменту і власні владні інтереси. Щоправда, попередники Віктора Федоровича зазвичай згадували про недоліки Основного закону під кінець своєї каденції, вишукуючи в ньому «лазівки» для продовження терміну повноважень.
Роман ЧЕРНІГА,
доктор фізико-математичних наук,
для ВН
«Будуємо нову країну» – такими гаслами зараз обвішаний весь Київ і, мабуть, вся Україна. Виявляється, на 20-му році незалежності, треба будувати нову державу, бо, до того 19 років будували не те. Темпи будування цієї нової країни (назвемо умовно цю майбутню державу Новокраїнія) настільки високі, що можна вже спрогнозувати головні ознаки держави для Януковича, ПР та їх прихильників.
По-перше, практично всі найвищі та найвпливовіші керівні посади займають вихідці з одного всім відомого регіону. Президент, прем’єр-міністр, перший віце-прем’єр-міністр, генеральний прокурор, голова Конституційного суду, міністр МВС та незліченна кількість інших впливових високопосадовців народилися та (або) розпочинали свою
кар’єру на Донбасі. У цьому сенсі Новокраїнія нагадує найвідсталішу африканську чи азійську країну третього світу, де це є тповим явищем.
По-друге, всі гілки влади – законодавчої, виконавчої та судової—контролюються однією партією – ПР. Попри те, що спікер Верховної ради та голова Верховного суду не належать до ПР, вони реально вже не впливають на прийняття рішень, бо спікер очолює карликову фракцію, а найголовніші функції Верховного суду вже передано іншим, контрольованим ПР, cудовим органам. У цьому сенсі Новокраінія нагадує країну з комуністичним, тоталітарним режимом чи декоративною (керованою) демократією.
|
|