Передвиборча реклама ПР роздратувала понад третину українців
Українців найбільше дратує передвиборча реклама Партії регіонів
Політична реклама, яку партії використовували під час нинішньої виборчої кампанії, не мала досить значного впливу на перерозподіл електорату і зміну намірів громадян підтримати ту чи іншу партію. ЇЇ вплив визнали лише 20% виборців. Про це заявив завідувач лабораторії соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Фролов.
"Вплив політичної реклами на свій електоральний вибір тією чи іншою мірою визнає лише кожний п'ятий респондент, тобто 20%. І це при тому, що рекламу бачили і можуть пригадати понад 90% опитаних", - сказав П.Фролов.
Він розповів, що згідно з даними всеукраїнського опитування, проведеного Інститутом соціальної та політчиної психологї НАПН спільно з Асоціацією політичних психологів України 28 вересня - 7 жовтня, найчутливішими до впливу політичної реклами, за самооцінками респондентів, виявилися прихильники партії Наталії Королевської "Україна - Вперед" - 42% з них визнали, що саме реклама вплинула на їхній вибір. Рідше такий вплив визнавали симпатики "Нашої України" і Партії регіонів - близько 34%.
Найчастіше згадуваною була реклама Партїі регіонів - її пригадали 66% опитаних, реклама інших партій пригадувалася помітно рідше: "УДАРу" - 39%, партії "Україна - Вперед" - 38%, КПУ - 34%, "Нашої України" - 12%, "Свободи" - 7%.
Коментуючи ставлення виборців до політичної реклами під час виборчих перегонів-2012 в цілому, П.Фролов зауважив, що вона викликає у громадян переважно роздратування. Зокрема, подобається або принаймні не викликає роздратування реклама всіх без винятку партій лише в 1,3% опитаних, не подобається жодна - 24%, тобто майже кожному четвертому, дратує реклама всіх партій - 14%.
Соціолог поінформував, що до числа партій, чия реклама виборцям частіше подобається, ніж дратує, належить партія "УДАР" (подобається 18%, дратує 5%). А почуття роздратування в респодентів найчастіше викликала реклама Партії регіонів. Зокрема, дратує 35%, подобається 16% респондентів.
Як повідомлялось, нинішня виборча кампанія може стати найдорожчою в історії України - політики почали її на кілька місяців раніше офіційного терміну і вже вклали в рекламу близько 500 млн грн. До виборів ця цифра може подвоїтися, оскільки телеканали встановлюють для політиків ціни у чотири-п'ять разів вище, ніж для комерційних рекламодавців. Станом на кінець вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 1,2 млн квадратних метрів рекламної площі в пресі.
Крім цього, медіа експерти зауважують, що значну частину реклами в регіонах ПР отримує завдяки адмінресурсу - місцеві штаби вимагають від регіональних операторів, газет і каналів виділяти площі безкоштовно
Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ - ще раніше - у січні.
При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії - з 30 липня.
Інф.: tyzhden.ua
Політична реклама, яку партії використовували під час нинішньої виборчої кампанії, не мала досить значного впливу на перерозподіл електорату і зміну намірів громадян підтримати ту чи іншу партію. ЇЇ вплив визнали лише 20% виборців. Про це заявив завідувач лабораторії соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Фролов.
"Вплив політичної реклами на свій електоральний вибір тією чи іншою мірою визнає лише кожний п'ятий респондент, тобто 20%. І це при тому, що рекламу бачили і можуть пригадати понад 90% опитаних", - сказав П.Фролов.
Він розповів, що згідно з даними всеукраїнського опитування, проведеного Інститутом соціальної та політчиної психологї НАПН спільно з Асоціацією політичних психологів України 28 вересня - 7 жовтня, найчутливішими до впливу політичної реклами, за самооцінками респондентів, виявилися прихильники партії Наталії Королевської "Україна - Вперед" - 42% з них визнали, що саме реклама вплинула на їхній вибір. Рідше такий вплив визнавали симпатики "Нашої України" і Партії регіонів - близько 34%.
Найчастіше згадуваною була реклама Партїі регіонів - її пригадали 66% опитаних, реклама інших партій пригадувалася помітно рідше: "УДАРу" - 39%, партії "Україна - Вперед" - 38%, КПУ - 34%, "Нашої України" - 12%, "Свободи" - 7%.
Коментуючи ставлення виборців до політичної реклами під час виборчих перегонів-2012 в цілому, П.Фролов зауважив, що вона викликає у громадян переважно роздратування. Зокрема, подобається або принаймні не викликає роздратування реклама всіх без винятку партій лише в 1,3% опитаних, не подобається жодна - 24%, тобто майже кожному четвертому, дратує реклама всіх партій - 14%.
Соціолог поінформував, що до числа партій, чия реклама виборцям частіше подобається, ніж дратує, належить партія "УДАР" (подобається 18%, дратує 5%). А почуття роздратування в респодентів найчастіше викликала реклама Партії регіонів. Зокрема, дратує 35%, подобається 16% респондентів.
Як повідомлялось, нинішня виборча кампанія може стати найдорожчою в історії України - політики почали її на кілька місяців раніше офіційного терміну і вже вклали в рекламу близько 500 млн грн. До виборів ця цифра може подвоїтися, оскільки телеканали встановлюють для політиків ціни у чотири-п'ять разів вище, ніж для комерційних рекламодавців. Станом на кінець вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 1,2 млн квадратних метрів рекламної площі в пресі.
Крім цього, медіа експерти зауважують, що значну частину реклами в регіонах ПР отримує завдяки адмінресурсу - місцеві штаби вимагають від регіональних операторів, газет і каналів виділяти площі безкоштовно
Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ - ще раніше - у січні.
При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії - з 30 липня.
Інф.: tyzhden.ua
Коментарі