Українців найбільше дратує передвиборча реклама Партії регіонів
Політична реклама, яку партії використовували під час нинішньої виборчої кампанії, не мала досить значного впливу на перерозподіл електорату і зміну намірів громадян підтримати ту чи іншу партію. ЇЇ вплив визнали лише 20% виборців. Про це заявив завідувач лабораторії соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Фролов.
"Вплив політичної реклами на свій електоральний вибір тією чи іншою мірою визнає лише кожний п'ятий респондент, тобто 20%. І це при тому, що рекламу бачили і можуть пригадати понад 90% опитаних", - сказав П.Фролов.
  
Він розповів, що згідно з даними всеукраїнського опитування, проведеного Інститутом соціальної та політчиної психологї НАПН спільно з Асоціацією політичних психологів України 28 вересня - 7 жовтня, найчутливішими до впливу політичної реклами, за самооцінками респондентів, виявилися прихильники партії Наталії Королевської "Україна - Вперед" - 42% з них визнали, що саме реклама вплинула на їхній вибір. Рідше такий вплив визнавали симпатики "Нашої України" і Партії регіонів - близько 34%.
 
Найчастіше згадуваною була реклама Партїі регіонів - її пригадали 66% опитаних, реклама інших партій пригадувалася помітно рідше: "УДАРу" - 39%, партії "Україна - Вперед" - 38%, КПУ - 34%, "Нашої України" - 12%, "Свободи" - 7%.
 
Коментуючи ставлення виборців до політичної реклами під час виборчих перегонів-2012 в цілому, П.Фролов зауважив, що вона викликає у громадян переважно роздратування. Зокрема, подобається або принаймні не викликає роздратування реклама всіх без винятку партій лише в 1,3% опитаних, не подобається жодна - 24%, тобто майже кожному четвертому, дратує реклама всіх партій - 14%.
 
Соціолог поінформував, що до числа партій, чия реклама виборцям частіше подобається, ніж дратує, належить партія "УДАР" (подобається 18%, дратує 5%). А почуття роздратування в респодентів найчастіше викликала реклама Партії регіонів. Зокрема,  дратує 35%, подобається 16% респондентів.
 
Як повідомлялось, нинішня виборча кампанія може стати найдорожчою в історії України - політики почали її на кілька місяців раніше офіційного терміну і вже вклали в рекламу близько 500 млн грн. До виборів ця цифра може подвоїтися, оскільки телеканали встановлюють для політиків ціни у чотири-п'ять разів вище, ніж для комерційних рекламодавців. Станом на кінець вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 1,2 млн квадратних метрів рекламної площі в пресі.
 
Крім цього, медіа експерти зауважують, що значну частину реклами в регіонах ПР отримує завдяки адмінресурсу - місцеві штаби вимагають від регіональних операторів, газет і каналів виділяти площі безкоштовно
 
Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ - ще раніше - у січні.
 
При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії - з 30 липня.   

Інф.: tyzhden.ua 

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh