Витрати на придбання квартири не обмежуються оплатою її вартості продавцю. Тому, при купівлі нерухомості, покупцеві варто бути готовим нести додаткові витрати, які наведено нижче.
Насамперед, слід зазначити, що договір купівлі-продажу завжди укладається в нотаріальній формі і сторони такого договору несуть витрати з оплати нотаріальних послуг. Обов'язок з оплати нотаріальних послуг законом не покладено на конкретну сторону договору, тому покупцеві і продавцю слід заздалегідь домовитися про те, хто буде нести ці витрати. 
Аналогічна ситуація складається і в зв'язку з оплатою державного мита в розмірі 1 % від оціночної вартості квартири (у разі посвідчення договору державним нотаріусом), про оплату якої сторонам договору також рекомендуємо домовитися заздалегідь. Покупцеві необхідно бути готовим до того, що продавець запропонує нести ці витрати в рівних частинах.
 
В силу чинного законодавства України, покупець нерухомості зобов‘язаний сплатити збір на обов’язкове пенсійне страхування в розмірі 1% від вартості квартири, зазначеної в договорі купівлі-продажу. Слід звернути увагу на те, що з набранням чинності постанови КМУ №231 від 04.03.2013 р., яким був затверджений Порядок проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов‘язкових платежів, цей порядок став обов’язковим і при оплаті інших обов‘язкових платежів, які сплачуються згідно з чинним законодавством України. Тому при розрахунку, рекомендуємо уточнити у нотаріуса яку ж базу брати в основу для оподаткування — оціночну вартість квартири або вартість, зазначену в договорі купівлі-продажу.
 
Важливо враховувати, що Постановою Правління Національного банку України № 210 від 06.06.2013 р. було встановлено обмеження на граничну суму готівкових розрахунків. Таким чином, з 1 вересня 2013 р. за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, укладених між фізичними особами, гранична сума розрахунків у готівковій формі становить 150 тис. гривень. Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, що перевищує 150 тис. гривень, шляхом перерахування грошових коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (в тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Рекомендуємо звертатися до фахівців банківської установи за одержанням комплексної послуги безготівкового розрахунку за договором купівлі-продажу нерухомості. Крім того, покупцеві слід пам’ятати, що розрахунки за договорами в Україні здійснюються в національній валюті, тому, якщо він володіє іноземною валютою, завжди потрібно враховувати факт можливих витрат при її переведенні в українські гривні.
 
Далі, якщо покупець вдався до допомоги посередника в підборі та пошуку житла, то він повинен бути готовий заплатити за надані послуги цим посередником. Як правило, ця сума визначається в процентному співвідношенні від вартості житла і рекомендуємо цю суму обумовлювати заздалегідь.
 
Підсумувавши все вищесказане, ще раз нагадаємо до яких додаткових витрат слід підготуватися покупцеві при купівлі квартири: послуги нотаріуса, державне мито в розмірі 1%, збір на обов'язкове пенсійне страхування в розмірі 1 %, витрати по оплаті вартості нерухомості в безготівковій формі, послуги посередника.
 
Інф.: vkurse.ua

Коментарі

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити