На думку дослідників, життєвий цикл соціальних мереж підпорядковується епідеміологічній моделі. Спочатку вони розквітають, потім - занепадають. Таким змінам піддалася MySpace. На черзі - Facebook.
Дослідники кафедри машинобудування та авіакосмічної техніки Прінстонського університету, США, передбачили загибель найбільшої в світі соціальної мережі Facebook. Згідно з розрахунками, в період з 2015 до 2017, вона втратить 80% від максимального числа постійних відвідувачів, зафіксованого за весь час існування.
 
У своїх розрахунках дослідники застосували модель епідемії вірусних захворювань під назвою SI , розроблену в 1927 р. Вона включає три змінні - S (кількість поки що не інфікованих особин), I  (кількість інфікованих особин) і R (кількість особин, які придбали імунітет або померли внаслідок хвороби).
 
Як вказують автори дослідження, одна з найбільших за всю історію соціальних мереж MySpace в точності слідувала моделі SIR, і вже перебуває у фінальній стадії совего життєвого циклу. Facebook слід цим же сценарієм і в найближчі роки повторить долю MySpace, яка різко втратила свою популярність.
 
В якості вихідних даних дослідники використовували статистику запитів в Google щодо Facebook. Дивлячись на динаміку, автори зробили висновок, що Facebook вже досягла свого піку, і популярність соціальної мережі вже почала знижуватися.
 
«Ідеї - як хвороби, - йдеться в доповіді. - Вони по наростаючій поширюються серед людей, а в кінцевому рахунку зникають. І це процес цілком точно описують епідеміологічні моделі».
"Говорячи простою мовою, все більше користувачів Facebook будуть втрачати інтерес до мережі, у міру тог , як інтерес будуть втрачати їх друзі", - пояснює журнал Tim , який одним з перших опублікував результати дослідження .
 
Вірити авторам на слово, проте, не варто, попереджають спостерігачі. «Співробітники Прінстонського університету, без сумнівів, мають блискучі розробки, проте кафедра, звідки вони родом, відома дослідженнями ринку соціальних мереж» , - зазначає Ерік Марковіц ( Eric Markowitz), репортер соціального новинного сайту Vocativ .
 
З якої причини Facebook може втратити популярність, дослідники не відзначають. У січні 2013 р. була опублікована доповідь, в якій стверджувалося, що Facebook породжує серед користувачів такі негативні почуття, як жалість і ненависть, змушуючи їх бути нещасними.
 
У жовтні 2013 щомісячна активна аудиторія Facebook подолала позначку в 1,19 млрд користувачів, збільшившись на 18 % в порівнянні рік до року . Соцмережа була створена Марком Цукербергом ( Mark Zuckerberg ) в 2004 р.
 
Інф.: internetua.com

Коментарі

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити