Модератор Інтернет-спільноти "ЄвроМайдан" - про секрети популярності ресурсу
Мережа як "координаційний центр"
Офіційна сторінка Євромайдану на Facebook набрала вже 163 тисячі прихильників. Досягнути такого результату їй вдалося лише трохи більше, ніж за місяць, - повідомляє "День". Це — безпрецедентний показник для українського сегменту всесвітньої мережі. Крім того, за період з 21 листопада до 21 грудня спільнота "ЄвроМайдан" завоювала такі позиції: перше місце за популярністю серед українських сторінок на Facebook; перше місце серед українських сторінок за темпами приросту прихильників за один місяць; шосте місце у світі за кількістю прихильників з України. Але найвражаючий показник — це залучення аудиторії. Протягом семи днів зі сторінкою взаємодіяли (тобто «лайкали», коментували, поширювали контент) понад 141 тисячу користувачів. В Україні існує близько десяти сторінок, які мали цей показник вищим ніж 20 тисяч хоча б один раз й усім їм знадобилося набагато більше часу, щоб «розкрутити» себе. За місяць зі сторінкою «ЄвроМайдан» взаємодіяли 73,37% її прихильників. Це — один з найкращих показників у світі! Слід визнати, що популярність ресурсу зумовлена передусім потужним суспільним інтересом до самої теми, яку він висвітлює. Тим не менше, велику роль відіграла й змістовність та оперативність повідомлень, що з’являються (кожні 10 — 15 хвилин) на сторінці спільноти.
Про секрети успіху сторінки «ЄвроМайдан» та про подальші плани її розробників «Дню» розповіла Інна — один з модераторів ресурсу. Називати своє прізвище дівчина відмовилась. «Усі ми звичайні люди і несемо ризики — ви самі розумієте які», — пояснила вона.
— З якою метою створювалась сторінка? Чи відповідає теперішній результат початковому задуму?
— Ми створили сторінку для того, щоб інформувати людей про масові акції, пов’язані з непідписанням Угоди про асоціацію з ЄС. По мірі розгортання подій сторінка фактично переросла у повноцінне медіа з висвітлення новин, анонсування подій, мобілізації людей тощо. Крім того, ми стали своєрідним координаційним центром — почали відстежувати потреби Майдану та допомогу, яку пропонували читачі. Після місяця роботи сторінка сягнула небувалих показників популярності.
— Завдяки чому вам це вдалося?
— Це — комплексний підхід. Силовий розгін Євромайдану став темою №1 для всіх світових ЗМІ. У свою чергу, наша редакція оперативно надавала різноманітну перевірену інформацію щодо цих подій. Чому я говорю «редакція»? Тому що, коли обсяг новин та запитань різко збільшився (це сталося ще за кілька днів до силової зачистки), ми вирішили побудувати роботу модераторів більш системно — аби ефективно працювати в режимі 24/7. Зараз над наповненням сторінки працює вісім людей (зокрема й бек-офіс, який займається моніторингом ЗМІ, та польовий фотокореспондент).
— Чи важливий для вас зворотний зв’язок з користувачами? Як він реалізується?
— Безумовно. Мушу визнати, що це один з найважчих моментів — як з технічної, так і з емоційної точки зору. Щодня ми отримуємо сотні повідомлень, а в період після зіткнень з «Беркутом» їх кількість доходила до кількох тисяч. Люди з різних країн пропонують допомогу, висловлюють свої ідеї, ставлять запитання, діляться своїми бідами. Мабуть, таку активність можна пояснити відсутністю повноцінної двосторонньої комунікації з політиками — нам пишуть ті, хто зневірився почути відповіді від них. Ми намагаємося відповідати, користуючись усім масивом наявних у нас даних та контактів. Допомогу спрямовуємо тим, хто її потребує; репостимо фотографії та відеозвернення; розміщуємо найцікавіші думки; надаємо людям контакти, про які вони запитують. Але, на жаль, встигнути змістовно відповісти на всі повідомлення фізично неможливо. Найчастіше лунають два запитання: «як допомогти?» та «що робити далі?»
— Чи буде сторінка продовжувати свою роботу після завершення акцій?
— Сторінка, безумовно, житиме й далі попри все. Зробити перетворення у системі миттєво не вдалося, тому важко сказати, скільки триватимуть ці процеси. Ми налаштовані працювати, оскільки потреба людей в оперативній та достовірній інформації нікуди не зникне.
Роман ГРИВІНСЬКИЙ, «День»
Офіційна сторінка Євромайдану на Facebook набрала вже 163 тисячі прихильників. Досягнути такого результату їй вдалося лише трохи більше, ніж за місяць, - повідомляє "День". Це — безпрецедентний показник для українського сегменту всесвітньої мережі. Крім того, за період з 21 листопада до 21 грудня спільнота "ЄвроМайдан" завоювала такі позиції: перше місце за популярністю серед українських сторінок на Facebook; перше місце серед українських сторінок за темпами приросту прихильників за один місяць; шосте місце у світі за кількістю прихильників з України. Але найвражаючий показник — це залучення аудиторії. Протягом семи днів зі сторінкою взаємодіяли (тобто «лайкали», коментували, поширювали контент) понад 141 тисячу користувачів. В Україні існує близько десяти сторінок, які мали цей показник вищим ніж 20 тисяч хоча б один раз й усім їм знадобилося набагато більше часу, щоб «розкрутити» себе. За місяць зі сторінкою «ЄвроМайдан» взаємодіяли 73,37% її прихильників. Це — один з найкращих показників у світі! Слід визнати, що популярність ресурсу зумовлена передусім потужним суспільним інтересом до самої теми, яку він висвітлює. Тим не менше, велику роль відіграла й змістовність та оперативність повідомлень, що з’являються (кожні 10 — 15 хвилин) на сторінці спільноти.
Про секрети успіху сторінки «ЄвроМайдан» та про подальші плани її розробників «Дню» розповіла Інна — один з модераторів ресурсу. Називати своє прізвище дівчина відмовилась. «Усі ми звичайні люди і несемо ризики — ви самі розумієте які», — пояснила вона.
— З якою метою створювалась сторінка? Чи відповідає теперішній результат початковому задуму?
— Ми створили сторінку для того, щоб інформувати людей про масові акції, пов’язані з непідписанням Угоди про асоціацію з ЄС. По мірі розгортання подій сторінка фактично переросла у повноцінне медіа з висвітлення новин, анонсування подій, мобілізації людей тощо. Крім того, ми стали своєрідним координаційним центром — почали відстежувати потреби Майдану та допомогу, яку пропонували читачі. Після місяця роботи сторінка сягнула небувалих показників популярності.
— Завдяки чому вам це вдалося?
— Це — комплексний підхід. Силовий розгін Євромайдану став темою №1 для всіх світових ЗМІ. У свою чергу, наша редакція оперативно надавала різноманітну перевірену інформацію щодо цих подій. Чому я говорю «редакція»? Тому що, коли обсяг новин та запитань різко збільшився (це сталося ще за кілька днів до силової зачистки), ми вирішили побудувати роботу модераторів більш системно — аби ефективно працювати в режимі 24/7. Зараз над наповненням сторінки працює вісім людей (зокрема й бек-офіс, який займається моніторингом ЗМІ, та польовий фотокореспондент).
— Чи важливий для вас зворотний зв’язок з користувачами? Як він реалізується?
— Безумовно. Мушу визнати, що це один з найважчих моментів — як з технічної, так і з емоційної точки зору. Щодня ми отримуємо сотні повідомлень, а в період після зіткнень з «Беркутом» їх кількість доходила до кількох тисяч. Люди з різних країн пропонують допомогу, висловлюють свої ідеї, ставлять запитання, діляться своїми бідами. Мабуть, таку активність можна пояснити відсутністю повноцінної двосторонньої комунікації з політиками — нам пишуть ті, хто зневірився почути відповіді від них. Ми намагаємося відповідати, користуючись усім масивом наявних у нас даних та контактів. Допомогу спрямовуємо тим, хто її потребує; репостимо фотографії та відеозвернення; розміщуємо найцікавіші думки; надаємо людям контакти, про які вони запитують. Але, на жаль, встигнути змістовно відповісти на всі повідомлення фізично неможливо. Найчастіше лунають два запитання: «як допомогти?» та «що робити далі?»
— Чи буде сторінка продовжувати свою роботу після завершення акцій?
— Сторінка, безумовно, житиме й далі попри все. Зробити перетворення у системі миттєво не вдалося, тому важко сказати, скільки триватимуть ці процеси. Ми налаштовані працювати, оскільки потреба людей в оперативній та достовірній інформації нікуди не зникне.
Роман ГРИВІНСЬКИЙ, «День»
Коментарі