Форум засвідчив життєздатний поступ новітнього українського кіно
Чотири дні (18-21) вересня 2017 року об’єднали український кіномедіабомонд, що набирає силу.
20 вересня 2017 року в Києві, на одному з прикінцевих заходів масштабного і насправді професійного міжнародного медіафоруму Kyiv Media Week  - конференції “Кінобізнес”-2017 Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко попросив присутніх засвідчити історичну подію. Що і відбулося.

Є запитання, які чіпляють. У ході тривалих відповідей-роздумів учасників круглого столу Міжнародної конференції «Кінобізнес-2017» щодо запитання від ко-продюсера міжнародного кінопроекту The International Film Project «BLIND» Дарії Захарченко до Андрія Єрмака (Garnet International Media Group), шановний державний очільник Пилип Іллєнко перебрав слово і вагомо промовив як пророцтво: «Я маю іншу відповідь на Ваше питання: чому б не зробити такі фільми, як у Голлівуді?... Зробіть!». Дарія Захарченко із вдячністю прийняла пропозицію пана Пилипа. Після аплодисментів Голова Державного агентства України з питань кіно, звертаючись до присутніх наголосив: «Давайте зафіксуємо для історії цей момент!»
Чотири дні (19-21) вересня 2017 року об’єднали український кіномедіабомонд, що набирає силу, і представників кіноіндустрії з Бельгії, Данії, Франції, Словенії, Італії, Кореї, Китаю Швеції, Канади, Чехії, Румунії, Естонії, Білорусі, Грузії, Молдови, Греції, Польщі та багатьох інших країн, які у численних залах готелю Hyatt Regency Kyiv обговорювали проблеми і суто практичні питання співпраці, розвитку кіно- та телеіндустрії в Україні й інтеграції її у міжнародний медіапростір та кіновиробництво.
Надзвичайно важливою була констатація  іноземними ко-продюсерами високого рівня команд з України, навіть технічного персоналу, що було засвідчено в ході співпраці у спільних кінопроектах.

Широка програма заходів Kyiv Media Week 2017 включала:
1. FORMAT SHOW - конференція та скринінг.
2. Контент-індустрія України та Китаю: перспективи розвитку співробітництва - круглий стіл.
3. B2B Doc CoProduction Meetings - форум для документальної ко-продукції.
4. Боротьба з піратством в Україні: що зроблено - що робити? - конференція для правовласників.
5. Content Market - ринок аудіовізуального контенту.
6. Кінематографічна література - спеціальна доповідь.
7. Україна і Корея: результати співпраці та пошук нових форм партнерства у медіасфері - круглий стіл.
8. Як змусити digital-контент працювати на вас у 2018-му? - майстер-клас.
9. Продакшн-індустрія в Україні та Молдові: обмін досвідом та пошук можливостей співпраці в новому законодавчому полі - круглий стіл.
10. Серіали. How-to - спеціальний захід.
11. Content Market - ринок аудіовізуального контенту.
12. Кінобізнес – конференція.
13. Pay TV in Ukraine – конференція.
14. Український форум програми «Креативна Європа»-2017 - спеціальний захід.
15. Вечірка KMW - у партнерстві з Eutelsat
16. Телебачення як Бізнес-конференція

По суті, Kyiv Media Week є щорічним живим майданчиком для продуктивного спілкування ключових гравців медіабізнесу України з колегами і партнерами із Європи та Азії. Вже 7 років традиційні заходи KMW відвідують понад 1000 учасників і гостей, серед яких представники медіа-груп, телеканалів і виробничих компаній, міжнародні дистриб'ютори і найбільші кіновиробники з усього світу, представники профільних асоціацій, державних органів і організацій, пов'язаних із регулюванням теле- і кіноіндустрії.

Потрібно віддати належне організатору KMW - консалтинговій компанії Media Resources Management (MRM), яка надає з 2005 року комплексні послуги в галузі медіа та ентертейнменту, форум був суто практичним і засвідчив нормальний життєздатний поступ новітнього українського кіно- і теле- «матографу» до міжнародного визнання навіть за умов слабого платіжного споживчого ринку в Україні. Співпраця й кооперація українських фахівців над фільмами, в команді з виробниками інших країн, дає можливість віднайти їм фінансування, покрити видатки із прибутком за рахунок прокату кінопродукції і телеперерадач у країнах із твердою валютою, достатком споживачів і завдяки програмам Євросоюзу підтримки кіно.

Дуже цікаві і корисні виступи на презентації програми «Креативна Європа» (спеціальному заході, організованому спільно з Українською кіноасоціацією за підтримки Державного агентства України з питань кіно, за участю Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Національної бюро програми ЄС «Креативна Європа») лунали наживо і засобами Skype безпосередньо з Європи. Презентація була присвячена процесу інтеграції України в європейський медіаринок, розвитку партнерства між Україною і країнами ЄС у сфері креативних індустрій
Презентація програми «Креативна Європа» організована з метою надати інформацію учасникам українського медіаринку про можливості, які надає ця програма, а також налагодити діалог між державними органами і представниками креативного спільноти для розробки алгоритму дій, необхідних для повноцінної участі України в програмі. Загальний бюджет програми «Креативна Європа» для членів ЄС складає понад 1,5 млрд. євро.

Kyiv Media Week 2017 року показав достатньо багато цікавих проектів у багатьох різновидах аудіовізуальної творчості. Кожен твір повинен мати міцний юридичний захист прав щодо інтелектуальної власності. Всесвітньовідомий експерт із майже 30-річним досвідом у сфері телевиробництва і міжнародної дистрибуції Ян Селлінг (Jan Salling), співголова правління міжнародної Асоціації по визнанню і захисту форматів телевізійних передач (FRAPA) і генеральний директор компанії Missing Link Media (Данія) виступив на тему: 10 РЕЧЕЙ, ЯКІ ВИ ПОВИННІ ЗНАТИ ПЕРЕД ВИХОДОМ ВАШОГО ФОРМАТУ НА МІЖНАРОДНИЙ РИНОК.

У ході конференції Format Shоw Ян Селлінг дав присутнім яскраві консультації у невимушеному американському стилі щодо запитань:
-    у чому різниця між успішним суто «локальним» продуктом і «локальним» форматом, який можна продати за кордон?
-    як презентувати формат на міжнародному ринку і збільшити його шанси на світовий успіх?
-    як уникнути обману і крадіжки вашої ідеї?

На запитання «Чи є необхідність сьогодні для нас слідувати досвіду легендарного Льва Вассермана, який протягом 50 років ХХ сторіччя будував кіноіндустрію Голлівуду і захищав інтереси «талантів» та інвесторів кіно за участю адвоката Аль Капоне?» в ексклюзивному інтерв’ю кореспондентській бригаді громадсько-політичного порталу «Воля Народу», Ян Селлінг із вдячністю за гумор повідомив про високий рівень захисту та численні інструменти, які сьогодні доступні для українців за незначні кошти: «Українські автори матимуть належний захист від  міжнародної Асоціації по визнанню і захисту форматів телевізійних передач (FRAPA), сплативши лише 40 Євро». Бо бажаючих поживитися чужими напрацюваннями нині знайдеться по світу багато. Ринок потребує креативу і його захисту для всіх. В колі рівноправних членів світового співтовариства виробників кіно, серіалів, телепрограм та медійних продуктів загалом, Україна не може бути ущемлена в правах, як і не має очікувати преференцій. 
Щодо меж захисту прав брендом FRAPA, кореспонденту ВН Дарії Захарченко, співавторці нового літературно-драматичного та кіножанру євангелістичної спрямованості «Fantastic Reality» (презентованого світові по Радіо Ватикану на початку вересня 2017-го), Ян Селлінг уточнив, що Асоціація захищає перш за все формати телевізійні, та не сценарні твори.

Ян Селлінг: «Чи було би нам цікаво попрацювати з новим форматом кіноіндустрії, наприклад новим форматом ігрового кіно? Так. нам це може бути цікавим … Люди постять контент сценарних форматів так само (як телеформат, – Ред.). Тому це може нас зацікавити. …Формат  по суті - це ідея, яка може бути виготовлена на різних «територіях».
З інтерв’ю стало зрозуміло, що нові жанри є новим форматом, і можуть бути захищені шляхом реєстрації у FRAPA як іще один вагомий доказ дати створення інтелектуального продукту, та не оригінальності. Бо буває так, що одна і та сама ідея приходить до різних людей в різних кінцях світу майже одночасно. І тоді потрібно встановити першість. Ян Селінг запросив українських учасників кіно-медіа процесу користатися послугами міжнародної Асоціації по визнанню і захисту форматів телевізійних передач.

Kyiv Media Week достатньо багато часу виділив на обговорення досвіду поширення фільмів (для отримання зиску), на подолання перешкод долучення українців до можливостей, які є в галузі дистрибуції у світі, і на рівні продюсерсько-проектному і на рівні законодавчо-державному. Питання коштів на дистрибуцію в умовах реальної конкуренції для кіно- і телевиробників у Європі почасти вирішуються завдяки підпрограмі програми «Креативна Європа» з мільярдним бюджетом.  Для ефективного розвитку європейської кіноіндустрії (і української) у суперництві із фінансово потужним Голлівудом, останній має перевагу як 70 проти 30, «граючи» на ринках країн Європи - підтвердив Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко.  

Спецкор ВН, продюсер Роман Колядюк PhD: «Моя особиста думка - загального палкого і натхненного налаштування і українських і єврофахівців до творчості вочевидь недостатньо для створення вдалих проектів без глибокого застосування маркетингу як основи усякого бізнесу. Видання «Гарвард Бізнес Рев’ю» стверджує, що маркетинг – є все. Тому, наприклад, український 3D мультфільм з ліричною для українців назвою «Мавка. Лісова пісня» (англ. Mavka. The Forest Song, компанії FILM.UA і Animagrad, ідея Сергія Созановського та Ірини Костюк) навіть у кінотрейлері, хоч і виконаному художньо надзвичайно красиво і є патріотичним, одразу програє зовнішньо простішому, але дуже динамічному, з надзвичайно сильною загальнолюдською лідерською ідеєю мультфільму «Тріо в пір’ях», яка долає континентальні ментальні межі. Цей мультфільм, який в українському прокаті названо «Пташиний політ», є спільним виробництвом Германії, Бельгії, Люксембургу, Норвегії, з бюджетом 10 млн. євро. Продюсер Крістін Надсен (Kristine Knudsen) розповідала, що завдяки продажу прав прокату мультфільму в різних країнах, вона може встановлювати ті дати старту прокату, які дають максимальну кількість переглядів і, відповідно, прибуток. Це також є маркетинг.

За дуже корисними і необхідними розмовами про організаційні та творчі підходи вдалих проектів, часом відчувається, що і українські і європейські продюсери налаштовані значно менше на бізнес і більше на творчість, самовираження, і фестивальне життя, що забезпечується «спонсорськими» коштами, без належного прагнення прибутку. Це типово для творчих людей. Можливо, саме тому, європейські ідеї, сценарії, а відповідно і фільми, художні і документальні, не утримують таку увагу споживача, як технологічно створені Голлівудом? І справа, очевидно, не тільки в грошах, бо гроші – це не перший етап кіно- і телевиробництва. Гроші «знаходяться» під інвестиційно привабливий сценарій, ідею, маркетингове обґрунтування й інвестиційний проект, яким має бути популярне кіно. За духовними, соціально корисними, цікавими автору, естетськими, нарешті не такими цікавими організаційними та іншими проявами діяльності, продюсерам важливо не забути суто прагматично продюсерські – стратегічний маркетинг і споживача. Бо саме споживач, саме він, кожен - один із мільярдів жителів різних країн, власним коштом засвідчує популярність кінопродукту, комплексною ознакою якого є прибутковість. А прибутковість складає ту основу, на якій вже зараз постає українська кіноіндустрія з її надзвичайно креативними талантами, що засвідчено фестивальними здобутками вже в нинішньому сторіччі».
Kyiv Media Week 2017 засвідчує: українська кіно- медіа- індустрія займе достойне місце у світовому співтоваристві.

Автори:
Спеціальний кореспондент ВН Роман Колядюк РhD (AMGC)
Кореспонденти ВН – Дарія Захарченко та Валерій Захарченко (AMGC)
Керівник редакційної групи Михайло Роль

Коментарі