Новий міст Кличка "втомився" вже на наступного дня після відкриття
Про це інформує Прес-служба Народного депутата України Юрія Левченка.
На щастя – ніхто не постраждав. У КМДА відреагували і почали шукати "вандалів". Спочатку вигадали історію про розстріл мосту знизу із нарізної зброї. Потім виявилося, що розбито лише верхній шар скла, тому почали розповідати про навмисно кинутий твердий предмет. Але ще в суботу Кличко гучно заявляв, що міст обладнаний відеокамерами і, тому кожен вандал, який захоче пошкодити міст буде відразу знайдений. Тут одне з двох – або Кличко збрехав щодо встановлених відеокамер, або Кличко збрехав щодо вандала, який нібито за його словами пошкодив скло залізним предметом (див. відео з 10хв. 40 сек.)

Гадаю, реальність виявиться прозаїчнішою. Покриття мосту - із дрібного гравію, який відстає від поверхні. А якщо цей гравій застрягне у підошві взуття? А якщо власник цього взуття вирішить взяти приклад із двох видатних боксерів та піде скакати на скляній підлозі?

Але питання потрібно починати ставити з іншого: ЯКИМ ЧИНОМ ТАМ ВЗАГАЛІ ОПИНИЛИСЯ ЛЮДИ? Хто цих людей туди пустив? Що вони робили на будівельному майданчику?!

Так, це – будівельний майданчик!

Міст не введено в експлуатацію і його використання заборонене імперативною нормою в частині восьмій ст. 39 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». Штраф за таке порушення – 900 прожиткових мінімумів, тобто, понад 1.7 млн. грн. Але ж гроші не Кличка, а киян, тому меру наплювати.
Заради піару, міський голова пішов на пряме порушення Закону України, аби тільки «зробити подарунок» в першу чергу собі за 400 мільйонів бюджетних гривень саме у день Києва.

Як кожен може пересвідчитися переглянувши відео, на це порушення він пішов свідомо.

Віталій Кличко добре обізнаний, що міст не введено в експлуатацію і обіцяє, що це відбудеться протягом двох місяців. Закон для нього – ніщо, якщо якісь там інженери та фахівці дали гарантію, що міст безпечний.

Логіка мера шокує: якщо за часів Януковича відкрили «міст Кірпи» і досі користуються без введення в експлуатацію, значить і зараз так у Києві можна робити.

В будь-які західноєвропейській крайні Кличко був би вже у відставці за свою заяву. Але в ЄС ми лише прямуємо, і, судячи з того що відбувається в Києві, йдемо туди «місячною ходою».

Якщо хтось думає, що відкриття мосту без введення в експлуатацію є єдиною проблемою щодо законності цього будівництва, він дуже сильно помиляється. Адже так уже сталося, що з містобудівним законодавством у Кличка при будівництві мосту взагалі не склалося.

Просто порахуємо.

1. Землю під будівництво не було відведено (це неможливо зробити без детального плану території, та й перевести природно-заповідний фонд під будівництво мосту не так легко). Тому пішли на службову підробку – написали, начебто це будівництво об’єкту транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації. Ось тільки Генплан Києва не передбачає будівництво цього мосту. Розробити ДПТ могли, але тоді у Кличка мали проводити громадські обговорення і засвітити всі свої наміри із забудови схилів Дніпра.

2. За Генпланом територія основного будівництва – зелені насадження загального користування (два парка-пам’ятки садово-паркового мистецтва). І ніяких мостів там будувати не можна.

3. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про архітектурну діяльність», розробка проекту будівництва в такому місці має відбуватися виключно за результатами архітектурного конкурсу. Власне, тому у Кличка і розповідали балачки про швейцарський проект і міжнародний конкурс 2013 року, а насправді замовили проект у друга Кличка архітектора Андрія Миргородського (який дуже схожий на швейцарський), і який в конкурсі навіть не браав участі.

4. Ще у грудні вирішили корегувати проект будівництва (після цього вартість будівництва зросла). Корегували, бо хочуть втулити ще торгівельно-розважальний центр під виглядом станції канатної дороги. Ось тільки дозвіл на будівництво було отримано на старий проект, а будували відразу по новому проекту, який не пройшов експертизи (експертиза з’явилася лише 2 травня) і не був затверджений. А це прямо заборонено імперативною нормою в частині сьомій ст. 37 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».
І це лише порушення містобудівного законодавства.

До речі, а ви в курсі, що за документами частину мосту літом лише почнуть будувати і навіть договір на будівництво ще не укладений? І не просто частину.
Збільшення кількості паль переднього ряду з 7 до 11 шт. та анкерних паль з 2 до 5 шт., збільшення діаметру паль з 1,2 м до 1,5 м, зміна конструкції обпирання прогонової будови на стоянах 1 та 4. Тобто, це повністю нові крайні опори мосту!

Зміна конструкції дорожнього одягу пішохідно-велосипедного переходу. А це вже той самий «одяг», що сьогодні потріскався.
Там навіть є фонтан, який вже стоїть, але який офіційно навіть не починали будувати.
На ці додаткові роботи добавляють майже 74 мільйони гривень.
Не вірите? Це все офіційно у системі Prozorro:  Здогадайтесь, чому «заднім числом» такі гроші із бюджету планують віддати за вже побудоване.

Цілий набір імперативних заборон у законодавстві, чому цього мосту не може бути.
Але чого тільки Кличко не зробить заради власної реклами, тим більше, якщо мова йде не про його власні сотні мільйонів, а про бюджетні.
Те що відбулося на День Києва – лише останній на даний момент штрих до портрету міського голови. Побудувати такий об’єкт навіть без експертизи (адже експертизу підганяли вже під побудований міст), а потім без перевірок і введення в експлуатацію відкрити це "диво інженерної думки" для киян і гостей міста – якось занадто навіть для колишнього рекетира "з 90-х".

Ви здивовані, що Київ заполонили незаконні будівництва і міська влада нічого не робить? Не дивуйтесь – вона щось робить. Якщо точніше – потурає незаконному будівництву. Потурає, бо ігнорування містобудівного законодавства – нормально для Києва. Так на День Києва сказав його «європейський» мер.

P. S. Я навіть не витрачав час на риторичне питання, чи зупинить ДАБІ порушення закону, надавши припис із забороною на використання мосту. Адже ДАБІ вже:
- не скасувала незаконно надані без документів на землю та з порушенням Генплану містобудівні умови та обмеження;
- надала дозвіл на будівництво навіть без документів на землю;
- проводила перевірки, але не надала жодних приписів і не помітила порушень, що є підставою для анулювання раніше наданого дозволу.
Єдине не риторичне питання про ДАБІ: як швидко і за яку суму вони нададуть сертифікат на незаконно побудований міст?!

P. P. S. Крім усього іншого правоохоронні органи мають відкрити кримінальну справу на мера, який умисно пішов на порушення закону заради власного піару. Також перевірити кошторис і встановити чому ж "міст Миргородського", який до речі був депутатом від Блоку Віталія Кличка, на 10 мільйонів доларів вийшов дорожчим, ніж такий самий міст, який пропонували побудувати швейцарські архітектори?

За інф. Прес-служби Народного депутата України Юрія Левченка

Коментарі