Леонід Косаківський: Як треба не любити Київ, щоб пропонувати таке!
Якщо архітектура, як у відомому вислові, — це застигла музика, то те, що відбувається із забудовою Києва упродовж останніх 22 років, то вже застигла какофонія.
У цьому переконаний перший Київський міський голова Леонід Косаківський. Творці цього архітектурно-будівельного варварства геть позбавлені слуху, відчуття гармонії, і у них виходив суцільний сумбур замість архітектури-музики, а місто їхніми зусиллями перетворюється поступово в кам’яні джунглі із втратою Києвом свого неповторного історичного обличчя.

Нинішня столична влада у цьому нітрохи не краще своїх "папєрєдніків", справу яких вона продовжує.
Ось інформаційні стрічки рознесли новину про намір КМДА таки спорудити пішохідний міст між Хрещатим парком і Володимирською гіркою (вона обіцяє «ощасливити» киян цією спорудою навесні наступного року), котрий замислювався ще на початку 2000-х, його намагалися матеріалізувати вже за часів Черновецього-Попова. Останній навіть підписав розпорядження Київської міської державної адміністрації від 26 грудня 2013 р. № 2337 про схвалення ескізного проекту реконструкції пішохідної зони від парку «Володимирська гірка» до Києво-Печерської Лаври на території Дніпровських схилів, яким такий міст передбачався.
Проте тоді він пропонувався скромнішим — лише довжиною 47,7 м, і шириною — 3 м. Зараз апетити зросли значно — довжина мосту очікується 210 метрів, ширина змінною – від 6 метрів у регулярних зонах до 14 метрів у зонах оглядових майданчиків. Тобто там не лише велосипедом можна буде проїхати, а й пройде вільно автомобіль.

Тоді, у 2013-му, справа не пішла з відомих причин. Революція завадила. А тепер вони вирішили, що вже можна.
Те жахіття, що пропонується, — безумство. Як треба не любити Київ, щоб пропонувати таке. Цей гігантський «павук», як його називають небайдужі містяни, повністю спотворить унікальне історичне середовище, ландшафт київських гір і схилів. Він абсолютно недоречний у цьому місці.

І ще. Це все виглядає, як бенкет під час чуми. У нас уже вирішені всі нагальні проблеми? 80% труб теплотрас потребує заміни, їх рве; зливова каналізація не перекладається, внаслідок чого вулиці йдуть під воду, як минулого літа; будинки в жахливому стані, 60% з них вичерпали свій ресурс; третина ліфтів необхідно міняти; двори погано ремонтуються; не вистачає шкіл и дитячих садків; не будується метро; багато мостів справді «втомилося» і т.д. і т.п. На це усе хронічно бракує коштів
Ті 260 млн грн, у які згідно з умовами тендеру на ProZorro, оцінена вартість робіт по цьому мосту, немає більше на що витрачати? Допитливі дописувачі в соціальних мережах вже прискіпливо порахували, на що їх би вистачило.
Дехто вважає, що «місто — це я». Але ми живемо не в часи абсолютизму, коли подібне кредо було нормою. Пам’ятаєте, «держава — це я?»
У європейських демократіях, куди ми прагнемо, в тій же Швейцарії, без референдуму не обійшлося би.
І у нас варто було би це чутливе питання винести не загальноміське обговорення. Не бутафорне, а справжнє. Інакше це буде виглядати, як зневага до киян, їхньої думки.

Негайно припинити будівництво пішохідно-велосипедного мосту між парками “Хрещатий” та “Володимирська гірка” над Володимирським спуском вимагалося у Петиції на сайті Київської міської ради (на жаль, вона не зібрала пот рібної кількості голосів киян, які відсторонені від управління столицею).
У Петиції (автор - Віталій Васильович Білецький) говориться:
Реалізація даного проекту порушує закон України "Про охорону культурної спадщини" та призведе до руйнації пам'ятки ландшафту, історії місцевого значення
(наказ Міністерства культури і туризму України від 03.02.2010 № 58/0/16-10, додаток 25; наказ Міністерства культури України від 16.06.2011 р. №453/0/16-11, додаток 25, охоронний №560-Кв)
"Історичний ландшафт київських гір та долини р. Дніпра", розірве візуальні зв'язки ландшафту та унікальних пам'яток архітектури та зіпсує традиційний історичний вид на Дніпровські кручі. Раніше вже був розроблений проект мосту, який не порушує законодавство України, не руйнує пам'ятку ландшафту, історії, схили Дніпра та набагато менше коштує для бюджету міста Києва. Пропоную зупинити подальші кроки з реалізації затвердженого проекту мосту, розробити альтернативний проект з урахуванням вимог законодавства "Про охорону культурної спадщини". Основною метою петиції є, збереження та захист культурної спадщини, пам'яток ландшафту, історії та архітектури та зменшення витрат з бюджету міста.

Коментарі