5 червня 2019 року в Києві, на територій НВЦ,  у рамках Міжнародного аграрного форуму "АГРО 4.0" відбувся Форум "Україна-Китай"
«Від старту за програмою 18-ти кроків уже через 6 місяців виробники України можуть почати продавати свої товари на полицях 15 мереж супермаркетів та магазинів біля дому в одному з найбільших споживчих ринків світу - в Китаї, за умови наявності сертифікатів» - повідомив у виступі по темі «Супровід експорту продукції з доданою вартістю до 23 000 супермаркетів і магазинів Китаю» директор компанії «AMGC Right Decision», представник китайського дистриб’ютора в Україні та Європейському Союзі. - «Ми не лише розраховуємо рентабельність експорту та забезпечуємо організаційний супровід компаній, у нас є також потужні інноваційні маркетингові технології, аби реалізувати амбіції різного масштабу українських компаній на нових ринках. Тому в Китаї ми підтримаємо виробників щодо активного нарощування продажів одразу після виставлення товарів на полицях».
Доповідь про скорочення шляху виходу на ринок Китаю викликала жвавий інтерес на круглому столі,  зокрема у радника з торгово-економічних питань посольства КНР в Україні пана Лю Цзюня.  Пан радник Лю Цзюнь повідомив, що Китай зацікавився інвестуванням в переробку продуктів з високою доданою вартістю в Україні для поширення її світом. Пан радник зазначив, що протягом 5 років, хоч і повільно, проте на краще змінюються україно-китайські проекти і зміцнюються різноманітні ділові структури.  Китай іде на зустріч Україні в постачанні продуктів харчування строго за вимогами ВТО, зокрема в подоланні потенційними експортерами санітарних та технічних умов, без введення додаткових умов чи процедур.

Олена Курята, заступник начальника Управління міжнародного співробітництва – начальник відділу зовнішніх відносин та зв’язків з ЄС Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повідомила, що наразі у Китай з товарів з доданою вартістю можна вільно постачати для продажу кондитерські вироби, морозиво, молочні продукти, соняшникову олію. Скоро можна буде експортувати яловичину, черешню, рибу, м’ясо птиці, яйця, мед, яблука, лохину, пшеницю, рапс, сорго, муку.
Отримання дозволів та сертифікації продукції відбувається за ініціативи потенційного експортера за певною процедурою. Зокрема, харчові продукти тваринного походження, які ввозяться до КНР із комерційною метою, мають походити із схвалених країн, виключно з підприємств, акредитованих відповідним компетентним органом КНР.
Ірина Никорак - засновник та Голова ради директорів Української асоціації шовкового шляху, депутат Київської міської ради повідомила, що китайський уряд зарезервував 7 млрд. доларів на співпрацю з Україною. Останнім часом уже реалізовано проект з ПАТ "Донбасенерго" на 600 млн. євро і проект будівництва найбільшої у Європі сонячної електростанції на півдні України з інвестиціями з боку Китаю – 230 млн. євро (за участю компанії ДТЕК). 500 млн. доларів виділено для Укрексімбанку для проектів з малим та середнім бізнесом. У минулому році між Україною та КНР розпочалися консультації про створення Зони вільної торгівлі.

Дискусію вів модератор Руслан Осипенко -  виконавчий директор Китайської Торгової Асоціації. Спікери та теми такі:
1) Лю Цзюнь - радник з торгово-економічних питань посольства КНР в Україні
2) І. Никорак - засновник та Голова ради директорів Української асоціації шовкового шляху, депутат Київської міської ради. Тема: Використання потенціалу Китайської ініціативи «Один пояс – один шлях» для покращення торговельно-економічного співробітництва»;
3) С. Іващенко  - в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації;
4) С.П. Капшук - Генеральний директор «Ассоциація Укроліяпром»;
5) О. Курята - заступник начальника Управління міжнародного співробітництва – начальник відділу зовнішніх відносин та зв’язків з ЄС Держспоживслужби України.  Тема: Вихід на ринок Китаю: перспективи та результати;
6) О. Борзенко – д.е.н., професор, зав.кафедри міжнародних фінансових досліджень ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»;
7) О. Колесніков – керівник напрямку консалтингу Eхport Promotion Office. Тема: Інтернаціоналізація бізнесу;
8) Д. Сосновський - директор «AMGC Right Decision»  Тема: Супровід експорту продукції з доданою вартістю до 23 000 супермаркетів і магазинів Китаю.

Роман Колядюк, спецкор з питань економіки і духовності порталу ВН, к.т.н. (AMGC)

Коментарі