Ця хитка конструкція швидко завалиться, коли у нас з’явиться справжній Конституційний суд, - перший мер Києва Леонiд Косакiвський
Хотіли як краще, а виходить як завжди.
ЦВК призначила на 29 жовтня 2017 року перші вибори в 201 об’єднаній територіальній громаді (далі — ОТГ) в усіх областях України (починаючи з 2015 року такі вибори відбулися в 415 ОТГ).

Здавалося би добре — децентралізація etc.

Утім, як часто у нас буває, в цій бочці меду не обійшлося без ложки дьогтю. Якось при усіх парадних реляціях про тріумфальний хід «реформ» місцевого самоврядування чомусь замовчується «маленька дрібничка»: ОТГ, так само як і старости, НЕКОНСТИТУЦІЙНІ.

Може цей факт був невідомий законодавцям, що дали старт цим процесам? Як би не так — вони добре про це знали.

У своїх висновках і зауваженнях до проекту Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та змін до нього Головне науково-експертне управління й Головне юридичне управління Верховної Ради України неодноразово привертали увагу народних депутатів, що пропонована можливість об’єднання територіальних громад не тільки сіл, а й селищ та міст, не узгоджується з частиною першою статті 140 Конституції України, згідно з якою територіальною громадою може бути лише «добровільне об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл», яке повинно мати статус адміністративно-територіальної одиниці. Парламентські юристи наголошували: системний аналіз положень Конституції України свідчить про те, що система територіальних громад має відповідати системі адміністративно-територіального устрою, а не навпаки. На їхню думку, нагальним завданням законодавця було і залишається прийняття Закону про адміністративно-територіальний устрій, що так і не зроблено дотепер від 1996 року. І що має дотримуватися принцип добровільності в процесі об'єднання територіальних громад тощо.

Проте усі ці застереження експертів ВР були проігноровані.

А може у всю підноготну цієї справи не були втаємничені лобісти і «рушії» впровадженні само такої, неконституційної, моделі ОТГ?

Ні, вони якраз були сповна у курсі справи і діяли цілком усвідомлено.

Почитайте цей матеріал в «Дзеркалі тижня» від 29.01.2016 з такою промовистою назвою «Із Конституцією чи без, децентралізація почалася…»

У ньому стверджується, що «практично, те, що прагнули зробити де-юре через зміни Конституції, де-факто пішло знизу», і визнається, що «реформа» пішла в обхід Конституції. В їх розумінні, напевно, ціль виправдовує засоби, і вони переконані, що чинять вірно, бо ж роблять «благородну» й надважливу справу. За принципом: взагалі-то не можна, але якщо декому хочеться, то чому й ні.

Це нагадує позицію міністра поліції Фуше за часів Наполеона, який посилань на Конституцію не допускав і, як свідчить академік Є. Тарле, казав: «Любий друже, конституція — то гарна жінка, на яку дозволено, проходячи повз, кинути захоплений погляд, але яка не належить публіці».

Тоді як статтю 19 Основного Закону ніхто у нас не скасовував. А у ній сказано: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». І правовий порядок у державі нікому руйнувати не дозволено. У Європу ж йдемо, там подібне тим паче не вітається.

Усе те, що відбувається з ОТГ, не має під собою відповідної конституційної основи. Ця хитка конструкція швидко завалиться, коли у нас з’явиться справжній Конституційний суд.
Повний текст тут

Iнф.: glavcom.ua

Коментарі