Автори нових законопроектів щодо Донбасу не можуть юридично визнати РФ окупантом
Застосування різних підходів до Криму й Донбасу і розмежування цих актів агресії є прихованим визнанням анексії і зменшує шанси на їх деокупацію.
Всупереч гучним публічним деклараціям авторів законопроектів про те, що Росія – агресор та окупант, вони "соромляться" назвати її агресором та окупантом юридично.
Анонсовані президентом Петром Порошенком і секретарем РНБО Олександром Турчиновим законопроекти про реінтеграцію ОРДЛО та відновлення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями Донбасу фактично заперечують факт розв'язування Росією війни проти України.

Про це у своїй статті для DT.UA пише заступник голови Верховної Ради україни Оксана Сироїд. За її словами, є всі ознаки того, що в питаннях визнання війним та реакції Києва на агресію РФ з прийняттям нових законопроектів буде збережено статус-кво.
"Запропонована "реінтеграція" від президента, у принципі, заперечує факт війни. "Реінтеграція" означає, що була "дезінтеграція". Тобто не Росія прийшла, захопила територію України і вбила 10 тис. людей, а якісь процеси всередині країни призвели до того, що частина Донеччини та Луганщини "дезінтегрувалися". Фактично, це визнання внутрішнього конфлікту на Сході України, тобто громадянської війни", – вказує автор.

У свою чергу, секретар РНБО, як підкреслює Сироїд, "планує відновлення суверенітету в Донецькій та Луганській областях, жодним чином не згадуючи про причини втрати цього суверенітету".
"Попри гучні публічні декларації авторів обох законопроектів про те, що Росія — агресор і окупант, вони соромляться назвати її агресором і окупантом юридично. Території окуповані, проте незрозуміло, ким, і незрозуміло, коли", – констатує автор.

Сироїд звертає увагу і на те, що анонсовані законопроекти передбачають відновлення суверенітету виключно на окупованих територіях Донецької і Луганської областей, ігноруючи Крим.
"Так, для Росії ці території мають різні статуси, тому що Крим потрібен Росії як військова база, а Донбас — як фактор дестабілізації України. Але для України і Крим, і окремі райони Донецької та Луганської областей — однаково окуповані території. Тож постає цілком слушне запитання: якщо президент хоче "реінтегрувати Донбас", а РНБО хоче "відновити суверенітет над тимчасово окупованими територіями Донецької і Луганської областей", — то Крим "реінтегрувати" чи "відновлювати суверенітет" у Криму Україна не планує?", – задається питанням віце-спікер Ради.
За її словами, застосування різних підходів до Криму й Донбасу і розмежування цих актів агресії є прихованим визнанням анексії і зменшує шанси на їх деокупацію.

Детальніше про недоліки анонсованих раніше законопроектів про "новий формат АТО" та реінтеграцію Донбасу читайте в статті Оксани Сироїд "Гібридний патріотизм" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Інф.: dt.ua

Також по темі:

 Банкова хоче хитрістю протягнути Мінські угоди через парламент, щоб підвести під них правову базу, - журналіст - ТУТ

Коментарі