"Відкритий суд" "Відкритої України" над російським агресором
Як вбачається з відповіді Міністерства закордонних справ України від 13 листопада 2018 року № 414/19-196/54-1508 на запит координатора Budapest Memorandum Initiative Станіслава Батрина (що реалізується ГО "Відкрита Україна" - Проект "Відкритий Суд"), Франція висловила згоду на участь у консультаціях у контексті виконання Будапештського Меморандуму. Така  згода підтверджена уповноваженими представниками Франції в ході двосторонніх україно-французьких перемовин.

Також зазначається про те, що принципова позиція Великої Британії залишається незмінною: британська сторона також підтверджує свою згоду брати участь у заходах на підставі положень Будапештського Меморандуму.

Позиція Сполучених Штатів Америки висловлювалася неодноразово та публічно: США вважають Російську Федерацію порушником положень Будапештського Меморандуму з усіма наступними наслідками. Викладене надає обгрунтовані підстави вважати, що США готові до ініціювання та розгортання перемовин на основі Будапештського Меморандуму у разі неефективності задіяних заходів.

Як повідомлялося нами раніше, перші перемовини держав-підписантів Будапештського меморандуму відбулися 05 березня 2014 у Парижі за участю уповноважених представників України [в.о. Міністра закордонних справ України А. Дещиці], США [Державного секретаря США Дж. Керрі] та Великої Британії  [Державного секретаря у закордонних справах і справах Співдружності Великої Британії В. Хейга].

Таким чином, очевидно, що на виконання п. 6 Будапештського Меморандуму фактично відбулися консультації між його підписантами, іншими словами, - відбулося визнання та виконання Меморандуму. Окремо, 25 березня 2014 року США у спільній заяві з Україною констатували порушення Росією Будапештського Меморандуму.

Важливо також відзначити, що не зважаючи на те, що російська сторона відмовилася від участі у перемовинах, інші підписанти Будапештського Меморандуму дійшли згоди про застосування санкцій відносно Російської Федерації.

Подібний приклад узгодження рішень дозволяє стверджувати про те, що політико-правові рішення на основі Будапештського Меморандуму можуть прийматися незалежно від присутності на перемовинах Російської Федерації.

До того ж, вбачається, що питання про застосування санкцій відносно Росії не перебуває у виключному зв’язку з виконанням «Мінських угод», а першопочатково вирішено США, Великою Британією та Україною на основі зобов’язань, які виникають на основі Будапештського Меморандуму. Цим самим, санкційна політика відносно Росії заснована на визнанні обставин порушення останньою зобов’язань безпеки у зв'язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994.

Вищевикладене засвідчує, що для проведення перемовин на найвищому рівні з приводу узгодженого застосування синхронних та дієвих санкцій проти Росії і для відновлення територіальної цілісності України, достатнім є погодження дій між Україною, Сполученими Штатами Америки, Великою Британією та Францією. Саме на основі положень п. 6 "Будапештського Меморандуму" такі перемовини мають перспективу бути ініційовані та набути ознак дієвості.

Постійним місцем проведення міжнародних перемовин слід визначити Київ. Для розгортання міжнародних політико-правових зусиль в інтересах України, наступними місцями зустрічі для перемовин можуть бути визначені: Вашингтон, Лондон, Париж. Зустрічі сторін повинні бути регулярними. На таких зустрічах повинні вирішуватися питання єдності у вжитті спільних заходів: правових, дипломатичних, військово - технічних. Водночас, мають випрацьовуватися превентивні заходи на випадок подальшої інтервенції Російської Федерації. Це також означає, що рішення, які можуть завдати шкоди інтересам України в умовах війни, також будуть обговорюватися спільно [до прикладу, рішення про відмову від "північного потоку" та припинення економічних відносин з країною - агресором у відповідних секторах економіки]. Це, головним чином, повинно означати і те, що Україна не перебуватиме сам на сам з агресором, як і не перебуватиме сам на сам у локальних перемовинах з тими країнами Європи, які, навіть не зважаючи на анексію Криму та окупацію сходу України, і надалі шукають можливості для захисту власних, "приватних" інтересів.


Формат Будапештського Меморандуму, неодмінно, повинен мати локальне посилення у вигляді підтримки країн - політичних лідерів ЄС, а в першу чергу, - Німеччини Germany.png. Існуючий напрям відстоювання інтересів України та Європи у рамках так званих Мінських домовленостей може бути збережений за умови подальшої ефективності. В цій частині превалюють сумніви. Так, думку Президента України Петра Порошенка, Москва безумовно ігнорує Мінські домовленості.  

Довідково: UA flag.gif  пропагуючи засади транспарентності, підзвітності, відповідальності та професійності у діяльності органів законодавчої, виконавчої та судової гілки влади, громадською організацією "Відкрита Україна" втілюються у життя ініціативи у сфері правосуддя, державного управління, освіти, соціальної політики та медицини. В межах реалізації статуних цілей, громадською організацією "Відкрита Україна" засновано Budapest Memorandum Initiative, що наразі об'єднує понад 20 000 правників, дипломатів, громадських діячів. Не претендуючи на лідерство, не будучи учасником політичних процесів, поза межами інтересів тих чи інших політичних груп, підкреслюючи свою відданість засадам незалежності та неупередженості у своїй діяльності, громадська організація відстоює запит суспільства на пошук прагматичних рішень щодо відсічі збройної агресії РФ та відновлення територіальної цілісності держави. За наслідком подій 2014 року, організацією на постійній основі отримуются та консолідуються документально підтверджені (офіційні) докази збройної агресії Росії проти України. ГО «Відкрита Україна» здійснює підготовку хронології війни, охоплюючи періоди підготовки РФ до вторгнення; анексії території АР «Крим»; подальшої окупації східної території України

Текст "Будапештського Меморандуму"

Інф.: open-court.org

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh