Ключове у цих "формулах" - ОСОБЛИВИЙ СТАТУС Донбасу як територіальної автономії
СТАТУС ДОНБАСУ: порівняння формул ПОРОШЕНКА і ЗЕЛЕНСЬКОГО.
Я не про формулу Штанмаєра.
Я про формули Президентів України Порошенка і Зеленського.
Отож, яким бачив Президент Порошенко СТАТУС ДОНБАСУ:
- згідно Закону про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, який голосувався ТРИЧІ в 2015, 2017 та 2018 році з ініціативи Порошенка - це була фактична ТЕРИТОРІАЛЬНА АВТОНОМІЯ:
особливий порядок призначення прокурорів та суддів;
відмінний від загального економічного режиму здійснення господарської та інвестиційної діяльності;
затвердження державної цільової програми для відновлення економіки;
право на укладення угод з Росією про прикордонне співробітництво;
створення загонів народної міліції;
регіональний статус російської мови;
недопущення кримінального переслідування та покарання осіб - учасників подій на території Донецької та Луганської областей...
Наступним кроком УЗАКОНЕННЯ ОСОБЛИВОГО СТАТУСУ ДОНБАСУ стала пропозиція Президента Порошенка про внесення до Конституції змін до Розділу 15 "Перехідні положення" пункту 18 з таким текстом "Особливості здійснення місцнвого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей визначаються окремим законом".

За визначення ОСОБЛИВОГО СТАТУСУ ДОНБАСУ в КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ проголосували 265 депутатів:
115 - з Блоку Петра Порошенка на чолі з керівником фракції Юрієм Луценком та Володимиром Гройсманом з Іриною Геращенко;
69 - з Народного фронту разом з Андрієм Парубієм;
38 - з Опозиційного блоку на чолі з Бойком, Льовочкіним, Шуфричем й позафракційним Ківаловим;
14 - з Волі народу (Онищенко,Поплавський. Литвин..);
11 - з Відродження (Яценко, Зубик, Кіссе..)
5 - з Самопомочі (Гопко, Кривенко, Єднак, Пташник, Кишкар).
Нагадаю, що Я НЕ ГОЛОСУВАВ за конституційне узаконення особливого статусу Донбасу!

Далі, коли стало зрозуміло, що у ВР НЕ МАЄ 300 голосів, депутати БПП та НФ звернулися до КС щодо можливості розглядати ці зміни до Конституції не на наступній черговій, а на будь-якій сесії ВР. І "принциповий" КС погодився з цим.
Таким чином, ініціатива Порошенка конституційно узаконити статус Донбасу досі не скасована!

Тепер щодо ОСОБЛИВОГО СТАТУСУ ДОНБАСУ від Президента Зеленського.
Якщо не входити в деталі,то він пропонує лише одну суттєву відмінність від формули Порошенка - особливий статус Донбасу закріпити не в Конституції, а в Законі, який матиме не тимчасовий, а постійний статус.
Тобто, ВСЕ АБСОЛЮТНО ІДЕНТИЧНО, окрім меншого ступеня парламентської легітимності - у Порошенка, щоб ухвалити чи відмінити особливий статус Донбасу треба 300 голосів, у Зеленського відповідно - 226.

Між іншим, аргументи щодо необхідності узаконення особливого статусу Донбасу у Порошенка і Зеленського теж майже 100-відсотково збігаються.
Раджу порівняти звернення Порошенка від 31 серпня 2015 року та виступ Зеленського від 1 жовтня 2019 року.

МІЙ ВИСНОВОК:
отож,і формула Порошенка і формула Зеленського
ПРЯМО суперечать КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ, зокрема статті 2 "Україна є унітарна держава" та не відповідають НАЦІОНАЛЬНИМ ІНТЕРЕСАМ ДЕРЖАВИ.
Також нагадаю, що поява будь-якої НОВОЇ АВТОНОМІЇ у складі УНІТАРНОЇ УКРАЇНИ можливе лише через згоду УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ на ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ РЕФЕРЕНДУМІ.
І останнє - мусимо врешті-решт запропонувати ФОРМУЛУ УКРАЇНИ, а не Штанмаєра чи Порошенка або Зеленського.

Микола Томенко, політик, Голова політичної партії "Рідна країна"
Інф. із сторінки автора у Facebook

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh