Головна мета законопроекту про деокупацію ОРДЛО - узаконити "Мінський договорняк", - журналіст Павло Січкар
Павло Січкар: "Уся правова база для захисту суверенітету України є в Конституції".
Органи влади займаються правовим шулерством, підміняючи верховенство Конституції верховенством законів.
У ЗМІ з'явився текст концепції нового законопроекту про деокупацію Донбасу, причому про агресора і окупанта Росію у ньому не згадується.
Робоча назва законопроекту: “Про особливості державної політики з відновлення суверенітету над тимчасово окупованою територією Донецької та Луганської областей України”.

Уже в назві проглядається правове невігластво, адже державний суверенітет не може бути донецьким чи луганським. Будь-яке військове вторгнення в Україну іншої держави з порушенням кордону – це порушення ДЕРЖАВНОГО СУВЕРЕНІТЕТУ України.

У законопроекті говориться, що він "має створити необхідні правові і організаційні умови для відновлення територіальної цілісності України в Донецькій і Луганській областях… не виходячи за рамки Мінських домовленостей".
У ньому наголошується на "пріоритетності виконання безпекових положень, визначених Мінським протоколом від 5 вересня 2014 року".

Оскільки Мінські угоди (які багаторічний суддя КСУ Віктор Шишкін справедливо називає «Мінським договорняком») не затверджені українським парламентом, то Банкова хоче хитрістю їх протягнути і підвести під них якусь правову базу.  

Для цього хочуть використати навіть американського Президента. Так, Порошенко наголосив, що США підтвердили свою відданість Мінським домовленостям та наголосив на необхідності їх повного виконання.
Українські експерти б’ють на сполох. Адже повне виконання Мінських угод, до якого закликає Порошенко - це повна капітуляція України!

Варто зазначити, що США вважають Росію агресором, а в згаданому законопроекті про Росію-агресора і окупанта замовчують.

У законопроекті сказано, що "важливою його складовою є надання Президенту України права застосовувати Збройні Сили України та інші військові формування у Луганській та Донецькій областях.
Президент України у період дії цього Закону може приймати в установленому порядку рішення про запровадження правового режиму воєнного стану, а також рішення про застосування Збройних Сил України".

Зверніть увагу: у період дії цього закону (!!!) Президентові України надається право, яке він і так постійно має за Конституцією!
Нагадаємо конституційні норми:

Стаття 102. Президент України є главою держави і виступає від її імені.
Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

Стаття 106. Президент України:
1) забезпечує державну незалежність, національну безпеку і правонаступництво держави;

17) є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України; призначає на посади та звільняє з посад вище командування Збройних Сил України, інших військових формувань; здійснює керівництво у сферах національної безпеки та оборони держави;
18) очолює Раду національної безпеки і оборони України;
19) вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань;

Ст.85  До повноважень ВР належить:
9) оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;
 
Є також чинний Закон України "Про правовий режим воєнного стану"

Стаття 1. Визначення воєнного стану

     Воєнний стан - це особливий правовий режим,  що  вводиться  в Україні  або  в  окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози  нападу,  небезпеки  державній  незалежності  України,  її територіальній   цілісності   та  передбачає  надання  відповідним органам  державної  влади,  військовому  командуванню  та  органам місцевого  самоврядування повноважень,  необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки,  а також  тимчасове, зумовлене загрозою,  обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав  і  законних  інтересів  юридичних  осіб  із зазначенням строку дії цих обмежень.

  Віктор Шишкін перерахував загрози для України через невведення Президентом воєнного стану.

Правової основи для захисту суверенітету і територіальної цілісності України достатньо.
Але хтось хоче пояснити втрату суверенітету України відсутністю необхідної правової бази, щоб уникнути відповідальності.

Павло Січкар, журналіст,
для порталу "Воля народу"

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh