Нацкомфінпослуг пропонує підвищити ліміт виплат з автоцивілки за нанесення шкоди життю та здоров'ю потерпілих у ДТП - з нинішніх 100 тисяч гривень до 3 мільйонів гривень.
Про це напередодні заявив глава відомства Борис Візирів.
"Актуальним є збільшення страхової суми за шкоду, заподіяну здоров'ю та життю потерпілих. І, на моє переконання, на першому етапі її потрібно збільшувати хоча б до 3 мільйонів гривень", - сказав він.
Нацфінпослуг створила робочу групу для розробки пропозицій по внесенню змін до закону "Про ОСЦПВ".

Ця ініціатива відповідає європейській практиці. Але українці бояться, що такі нововведення лише призведуть до підвищення вартості поліса ОСЦПВ.

За даними Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), торік частка виплат за шкоди життю та здоров‘ю потерпілих у загальному обсязі виплат склала всього 2,2%: 21890000 грн з 985 930 000 грн. Це пояснюється тим, що в законі не були детально прописані механізм виплати компенсацій і витрати, які повинен покривати страховик. На практиці страхові компанії часто обмежувалися компенсацією мінімальних витрат на ритуальні послуги. У результаті середня виплата шкоди життю та здоров’ю становила всього 5-6 тис. грн.

Ситуація повинна була змінитися після 5 лютого, коли набув чинності новий механізм розрахунку виплат по втраті здоров‘я і життя потерпілих у ДТП. Згідно з ним, якщо потерпілий в результаті ДТП отримав інвалідність, страховик зобов’язаний виплатити фіксовану суму: 36 мінімальних заробітних плат (МЗП; 41,3 тис. грн) за першу групу, 18 МЗП (20,6 тис. грн) — за другу, 12 МЗП (13,7 тис. грн) — за третю (якщо потерпілий неповнолітній — 18 МЗП). У разі смерті потерпілого виплата не може бути менше 36 МЗП. Але страховики визнають, що зміна механізму поки ніяк не позначилося на виплатах.

«У I кварталі кількість страхових випадків, за якими виплата перевищує встановлені законодавством ліміти, становила не більше 1% від загальної кількості заявлених страхових подій», — говорить Ірина Ященко, керівник напрямку розрахунків і виплат з транспорту СК «Провідна», яка є одним з лідерів як за обсягом залучених по ОСАГО премій, так і за обсягом виплат. У СК «PZU Україна» цей показник трохи вище — 2%.
 
Учасники ринку переконані, що українці не звикли оцінювати своє життя, як це прийнято в європейських країнах. «Згідно з Цивільним кодексом, потерпілий має право вимагати від винуватця компенсації усіх витрат. Але у нас немає механізмів та культури підрахунку збитків, тому виплати по збитку здоров‘ю і життю потерпілих, а також майну, причому не тільки у ДТП, а й, наприклад, на виробництві невеликі», — говорить генеральний директор Української федерації страхування Галина Третьякова. Більше того, в Україні відсутні механізми розрахунку ціни людського життя.

«У більшості країн світу винуватець зобов’язаний покрити потерпілому або родичам загиблого всі витрати, які можна порахувати: крім витрат на лікування, до них належать і недоотриманий на роботі прибуток, і витрати на утримання сім‘ї та переобладнання житла у випадку, якщо потерпілий залишився інвалідом. За нашими підрахунками, якщо українці вимагатимуть всю належну їм компенсацію, то середній розмір виплат шкоди життю та здоров’ю при серйозних ДТП може зрости до 200-300 тис. грн», — каже Галина Третьякова. Але підтверджувати заявлену суму потерпілим доведеться в судах, а страхувальники навряд чи погодяться вплутуватися в тривалі судові розгляди.

Страховики очікують, що, якщо ліміти відповідальності за шкоду життю та здоров‘ю потерпілих все ж будуть підвищені, клієнтам варто чекати зростання цін на ОСЦПВ. «Така ж ситуація була в 2010 році: підвищення лімітів супроводжувалося підвищенням тарифів», — згадує голова правління СК «Княжа» Дмитро Грицута. Більше того, Борис Візирів, будучи ще головою МТСБУ, ініціював підвищення цін на ОСЦПВ. Однак у Нацкомфінпослуг його ініціативу відхилили, пояснивши своє рішення необгрунтованістю підвищення. «Збільшення лімітів — вагомий аргумент, який дозволить підвищити тарифи і, відповідно, збори премій, при цьому обсяг страхових виплат якщо і зросте, то дуже незначно», — говорить керівник однієї зі страхових компаній-лідерів у сегменті ОСЦПВ. На думку учасників ринку, вартість полісів «автоцивілки» може зрости на 30-50% — саме такий варіант пропонувало МТСБУ на початку року.

Нагадаємо, в серпні 2010 року Держфінпослуг підвищила ліміти відповідальності страховика за шкоду, заподіяну майну, з 25 тис. грн до 50 тис. грн, а за шкоду життю і здоров’ю потерпілого в ДТП — з 50 тис. грн до 100 тис. грн.

Інф.: vkurse.ua

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh