Інвестором приватизації  державної компанії "Дніпроавіа" стала компанія "Галтера", пов’язана з особою Ігоря Коломойського
Кілька тижнів тому державне підприємство "Фінансування інфраструктурних проєктів" розірвало угоду з компанією "Альтіс-Констракшн" на будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту "Дніпро" за 3,95 млрд грн та оголосило новий тендер на ці роботи очікуваною вартістю 5,71 млрд грн.
Профільні журналісти підозрюють, що за розривом попередньої угоди стоїть не лише бажання пришвидшити роботу з будівництва, які по суті не ведуться, але і поживитися на маржі.

Втім, є ще одне питання, яке по суті є ключовим навколо всіх розмов щодо дніпровського аеропорту: а чи належить взагалі державі основний елемент цілісного майнового комплексу аеропорту Дніпра - злітно-посадкова смуга - і хто на ній зароблятиме після реконструкції?

Рішення РНБО, яке не виконали за 12 років

Проблема з визначенням форми власності цілісного майнового комплексу дніпровського аеропорту постала не за президента Зеленського і навіть не за президента Порошенка, у якого мер Дніпра Борис Філатов просив державної допомоги на будівництво у 2018.

Проблемою аеропорт Дніпра став набагато раніше.

Так, ще в травні далекого 2008 року КМУ схвалює "Державну програму розвитку аеропортів", згідно з якою було передбачено:

- залишення всіх аеродромів в Україні (основним елементом яких і є злітно-посадкова смуга) виключно у державній власності;

- збереження державної власності аеропортів "Бориспіль", "Бердянськ", "Львів" і "ДНІПРОПЕТРОВСЬК".

Вже за 2 місяці, в травні 2008 року, РНБО приймає рішення, відповідно до якого у місячний строк цілісний майновий комплекс аеропорту "Дніпропетровськ" мав бути переданий на баланс нового, спеціально створеного державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Дніпропетровськ".

Вказане рішення РНБО повністю співвідносилось із затвердженою КМУ програмою розвитку аеропортів.

Минуло трохи більше року, і вже в 2009-му, внаслідок незрозумілих підкилимних процесів, концепція РНБО щодо майбутньої долі дніпровського аеропорту докорінно змінилась.

До рішення РНБО від 2008 року були прийняті окремі зміни, - і пункт про передання цілісного майнового комплексу аеропорту "Дніпропетровськ" на баланс нового державного підприємства зник.

Натомість з’явився пункт, відповідно до якого приватним інвесторам була дозволена приватизація державної компанії "Дніпроавіа", на балансі якої і перебував тоді дніпровський аеропорт.

Інвестором, який виявився найспритнішим в цій приватизації, стала компанія "Галтера", яка, згідно з численними розслідуваннями активістів, була і є пов’язаною із особою Ігоря Коломойського.

Повний текст

Тетяна Ніколаєнко
Інф.: censor.net

Коментарі

 

Add comment

Security code
Refresh